#include #include #include #include "../fichier.h/time.h" #include "../fichier.h/main.h" #include "../fichier.h/serpent.h" #define CYCLE 10000L int seconde=0; int minute=0; int seconde_actuel=0; int old_seconde=0; unsigned long int suivant; char timer[6]; void Score(int segment){ int nombre; char score[4]; nombre= (segment-10)*10; snprintf(score,4,"%04d0", nombre); ChoisirCouleurDessin(CouleurParNom("black")); RemplirRectangle(1100,700,1200,800); ChoisirCouleurDessin(CouleurParNom("white")); EcrireTexte(1000,760,"Score: ",2); EcrireTexte(1100,760,score,2); } void Update_Timer(){ snprintf(timer,6,"%02d:%02d", minute, seconde); ChoisirCouleurDessin(CouleurParComposante(0,0,0)); RemplirRectangle(10,700,12000,800); ChoisirCouleurDessin(CouleurParComposante(255,255,255)); EcrireTexte(50,760,"time: ",2); EcrireTexte(120,760,timer,2); } void Timer(){ if(Microsecondes()> suivant){ suivant = Microsecondes()+CYCLE; seconde_actuel = (suivant/1000000)%10; if(seconde_actuel !=old_seconde){ old_seconde = seconde_actuel; if(seconde == 59){ minute=minute+1; seconde=0; Update_Timer(); }else;{ seconde = seconde+1; Update_Timer(); } } } }