diff --git a/src/jeu.c b/src/jeu.c index b0376a7..f85b2ef 100644 --- a/src/jeu.c +++ b/src/jeu.c @@ -24,7 +24,7 @@ void afficherScore(int score) { void lancer_jeu1(void) { int fin = 1; - Segment serpent[100]; + Segment serpent[2400]; int longueur = 10; int direction_x = 1; int direction_y = 0; @@ -53,7 +53,7 @@ void lancer_jeu1(void) { mettreAJourSerpent(serpent, &longueur, &direction_x, &direction_y); if (serpent[0].x == pomme.x && serpent[0].y == pomme.y) { - longueur++; + longueur+=2; score += 5; pomme = creerPomme(); dessinerPomme(pomme,id_pomme); @@ -74,18 +74,18 @@ void lancer_jeu1(void) { afficherScore(score); update_timer(&min, &sec); - attendreSerpent(150000); + attendreSerpent(100000); } } void lancer_jeu2(void) { int i; - Segment serpent[100]; + Segment serpent[2400]; int longueur = 10; int direction_x = 1; int direction_y = 0; - unsigned long int vitesse = 200000; /*vitesse de base*/ + unsigned long int vitesse = 100000; /*vitesse de base*/ int score = 0; char scoreStr[20]; Pomme pommes[5]; @@ -113,7 +113,7 @@ void lancer_jeu2(void) { for (i = 0; i < 5; i++) { if (serpent[0].x == pommes[i].x && serpent[0].y == pommes[i].y) { - longueur++; + longueur+=2; score += 5; pommes[i] = creerPomme(); dessinerPomme(pommes[i],id_pomme); @@ -150,7 +150,7 @@ void lancer_jeu4(void) { unsigned long int vitesse = 100000; /*vitesse de base*/ char scoreStr[20]; Pomme pomme; - Segment serpent[100]; + Segment serpent[2400]; int min, sec; int id_pomme; int esc=0; @@ -172,7 +172,7 @@ void lancer_jeu4(void) { mettreAJourSerpent(serpent, &longueur, &direction_x, &direction_y); if (serpent[0].x == pomme.x && serpent[0].y == pomme.y) { - longueur++; + longueur+=2; score += 5; pomme = creerPomme(); dessinerPomme(pomme,id_pomme); @@ -183,7 +183,7 @@ void lancer_jeu4(void) { } } - if (tuerSerpent(serpent, longueur)) { + if (tuerSerpent(serpent, longueur)){ int choixGameOver; afficherMenuGameOver(); afficherScore(score); @@ -205,7 +205,7 @@ void lancer_jeu4(void) { void lancer_jeu3(void) { int i; - Segment serpent[100]; + Segment serpent[2400]; int longueur = 10; int direction_x = 1; int direction_y = 0; @@ -236,7 +236,7 @@ void lancer_jeu3(void) { for (i = 0; i < 25; i++) { if (serpent[0].x == pommes[i].x && serpent[0].y == pommes[i].y) { - longueur++; + longueur+=2; score += 5; if(vitesse >=15000){ vitesse -=40;