This commit is contained in:
Jude Christ AISSI 2023-12-21 15:08:36 +01:00
parent 6b14cf17e8
commit 2d6e9907e9
3 changed files with 0 additions and 104 deletions

View File

@ -1,10 +0,0 @@
#ifndef MENU_H
#define MENU_H
typedef struct {
int x, y, L, H;
} zone;
int check_zone(zone z, int x, int y);
void afficher_menu(zone jouer, zone quitter, int *jeu);
#endif

View File

@ -1,70 +0,0 @@
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
#include <graph.h>
#include "../fichier.h/serpent.h"
#include "../fichier.h/Oeuf.h"
#include "../fichier.h/time.h"
#include "../fichier.h/main.h"
#include "../fichier.h/menu.h"
#define CYCLE 100000L
int lancer_jeu(){
int pause = 1;
int segment = 10;
int go_on = 1;
int direction = 4;
int minute = 0;
int seconde = 0;
int seconde_actuel = 0;
int old_seconde = 0;
unsigned long int suivant;
int pos_x[2400];
int pos_y[2400];
int old_x[2400];
int old_y[2400];
int oeufx[5];
int oeufy[5];
int murx[30];
int mury[30];
char timer[6];
int *pointeur_segment = &segment;
int *pointeur_go_on = &go_on;
int *pointeur_direction = &direction;
int *pointeur_minute = &minute;
int *pointeur_seconde = &seconde;
unsigned long int *pointeur_suivant = &suivant;
int *pointeur_seconde_actuel = &seconde_actuel;
int *pointeur_old_seconde = &old_seconde;
int *pointeur_pause = &pause;
suivant = Microsecondes()+CYCLE;
old_seconde=(suivant/1000000)%10;
DessinerScene(murx, mury, minute, seconde ,timer);
InitialiserOeufs(oeufx, oeufy, segment);
Serpent(pos_x, pos_y, old_x, old_y, pointeur_segment, murx, mury, pointeur_go_on, pointeur_direction);
while(go_on){
Controle(pointeur_direction, 0, pointeur_go_on, pointeur_pause);
if(pause == 1){
Timer( pointeur_minute, pointeur_seconde, pointeur_suivant, pointeur_seconde_actuel, pointeur_old_seconde, timer);
Update_Serpent(pos_x, pos_y, segment, old_x, old_y, pointeur_direction);
Collision_Serpent(pos_x, pos_y, segment, murx, mury, pointeur_go_on);
Score(segment);
usleep(100000);
Oeuf(pos_x, pos_y, oeufx, oeufy, pointeur_segment);
}
}
}
int main(void){
int choix = 0;
InitialiserGraphique();
CreerFenetre(350,100,1200,900);
EffacerEcran(CouleurParComposante(0,0,0));
afficher_menu(&choix);
while( choix == 1){
lancer_jeu();
}
FermerGraphique();
return EXIT_SUCCESS;
}

View File

@ -1,24 +0,0 @@
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
#include <graph.h>
#include "../fichier.h/menu.h"
int check_zone(zone z, int x, int y) {
return x >= z.x && x <= z.x + z.L && y >= z.y && y <= z.y + z.H;
}
void afficher_menu(zone jouer, zone quitter, int *choix) {
ChargerImageFond("../img/Menu.png");
while(1){
SourisPosition();
if(SourisCliquee()){
int x = _X;
int y = _Y;
if (check_zone(jouer, _X, _Y)){
*choix = 1;
return;
}
}
}
}